woensdag 10 augustus 2016

Tulip Dress patroon

Ik ben Brit, de zus van Lieselot. Op de voorstelling van de nieuwe stoffen van About Blue Fabrics (de groothandel van Bambiblauw) ontmoette ik Eva, van With love, by Eva. Ze had me daar een mooi kinderkleedje bij, amai! Bleek dat ze het patroon samen met Kaatje Naaisels had ontworpen. Ik kon mijn verwondering onmogelijk onder stoelen of banken steken en toen ik twee minuten later werd gevraagd of ik tester wilde zijn… moest ik daar echt niet over nadenken.

En hier is het resultaat: een Tulip Dress, in maatje 86 en gemaakt met een Poppies katoenen stofpaneel van de Happy Nature 1 collectie van Bambiblauw! Zowel voering als buitenstof raakten uit 1 paneel; het was puzzelen, maar het lukte. Een dikke tien voor de pasvorm, de afwerking met blinde rits (knoopjes kunnen ook, dat is voor de volgende keer!) valt prima in de smaak en zoals je ziet heeft mijn kleine Hazel er plezier in om het jurkje te laten zien.
Na grondige inspectie natuurlijk (opa op de achtergrond heeft zijn goedkeuring al gegeven).

Nadat de jurk kritisch doorgenomen werd door zowel maakster als draagster kan ik niet anders dan dit patroon heel erg warm aanbevelen, en wel hier.

Voor zeven euro heb je een prachtpatroon in handen, en dan niet alleen voor een jurk: een Tulip Top kan ook! Ik kan je alvast vertellen dat dit niet de laatste Tulip Dress/Top is die ik zal maken. Ik heb nog een nichtje dat er beeldig mee zal staan, en mijn beste vriendin in Engeland heeft een dochter die het ook volledig ziet zitten.

Ik hoop alvast dat Eva en Katrien blijven ontwerpen en ik kan niet wachten om hun volgende creatie te zien (en misschien zelfs te testen)!

4 opmerkingen:

  1. Supertof Brit! Ik vind jouw versie prachtig (ik ben dan ook helemaal verliefd op de Happy Nature bloemen en dus lichtjes bevooroordeeld ;-) ) Dankjewel dat je wilde testen én bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat patroon gewèldig snoezig in zo'n klein maatje... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral een pracht-versie! Ik ben fan! Erg mooi....

    BeantwoordenVerwijderen