maandag 28 maart 2011

Hoe het allemaal begon...

Eigenlijk beginnen al onze ideeën om de ene of de andere reden altijd op café…

"Bij Bertha" in Vlierbeek, in "Den Deugeniet", "De Kastaar" of "De Curve", maakt allemaal niet uit.

Deze keer hadden mijn wederhelft en ik er wel een hele speciale lokatie uitgekozen. In Ubud (Bali) hadden we tijdens onze vakantie van 2010 een "stamcafé" gevonden. Voor de 5 luttele dagen die we in Ubud verbleven, hadden we een favoriet eet- praat- drink- en dus in dit geval een brainstorm-café gevonden. Terwijl de wederhelft volop zijn eigen weg begint te vinden tussen 2 jobs en een huis verbouwen, was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging buiten mijn job in het verloskwartier van het grote ziekenhuis achter de hoek…

Na enkele flessen Indonesisch "bier" en samen met mijn heel enthousiaste tafelgenoot (hoewel we daar meestal op de grond zaten en aten) is toen plots het webshop-idee gelanceerd.
Diezelfde vakantie nog, namen we het besluit om woorden in daden om te zetten en 3 maanden later was ik plots ZELFSTANDIGE IN BIJBEROEP (angstaanjagend klinkt dit).
Nu, als ik in ruil voor de benaming van (hier komt het weer) "zelfstandige in bijberoep" mijn geliefde stofjes en prulletjes dag en nacht forever bij mij in huis mocht hebben, dan had ik het er wel voor over.

Vooruit met de geit!


Een maandje later, op weg naar stoffenwinkel "Den Boom" in Lier, met enkele andere eredames op stoffengebied, is de naam bambiblauw.be geboren.
En geloof het of niet, op de terugweg zaten we toen ook… op café natuurlijk.

Heel kort daarna is een van diezelfde lieve eredames in gang geschoten voor het maken van een logo'tje, waarvan iedereen ondertussen wel ergens de überschattige bambi heeft zien passeren.



Want dat was nog niet zo gemakkelijk: kopke naar voor of naar achter (uiteindelijk kijkt het dan toch naar achter), zijn poepeke iets meer of minder naar boven, 3 pootjes of 4, moderne pootjes of hoefjes, lettertype 1, 2, 3, 7 of 9, enz…




En ik die maar bleef zagen over een randje of een kantje, of iets wat met naaien te maken had.
Tot zij uiteindelijk met het idee van de "stiksteekjes" aankwam.
Ik ben nog steeds heel blij met het resultaat!

Dank u lieve Lenke, voor het op de wereld zetten van mijn eigenste bambi.

Ik ben u meer dan dankbaar!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten