maandag 14 september 2015

Lotte Martens workshop

Moet ik jullie het werk van Lotte en Karen nog voorstelen? Jullie kennen hun werk. Wij ook. We verkopen hun stoffen al een tijdje exclusief online. We zijn daar heel blij mee, en heel vereerd.

Maar afgelopen weekend leerden we het pas "echt" kennen. We mochten zelf proberen om te gaan zeefdrukken, samen met een fijn groepje bloggers.
Dat was plezant, moeilijk, en vooral heel leerzaam.
Hoewel ik wist dat er veel tijd, geld, kunde en feeling aan te pas kwam, schrok ik toch nog van het proces, dat ook best veel specifiek materiaal vroeg. Maar vooral passie.

Ik tekende (ik wist op voorhand niet eens dat ik ging moeten tekenen, misschien maar goed ook) een simpel beertje, geïnspireerd op een borduurpatroon. En een papieren vliegertje (met dank aan Eva), dat het uiteindelijke zeefdrukken niet haalde. Jammer, want dit was mijn eerste idee en het was iets voor mezelf (en eens niet voor de dochter). Maar zo gaat dat met handwerk, soms lukt een idee, soms mislukt het ook.
Het resultaat hebben jullie nog tegoed.

En het papieren vliegertje, daarvoor ga ik nog een keertje terug.
Ik kan het aanraden, zo'n workshop. Lotte Martens biedt het hele gamma hier aan. Ook een leuk idee voor een cadeau trouwens.

De flagshipstore van Lote Martens werd dit weekend geopend, nieuwe stoffencollecties werden gelanceerd en getoond, de nieuwe stoffen van "Connecting with..." staan sinds vanmiddag trouwens online in de webshop.

Dank je wel Lotte en Karen!





















6 opmerkingen:

  1. Dat het plezant was! Ik ben benieuwd wat de beertjes gaan worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke print! Ik ben benieuwd naar het afgewerkte stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er leuk uit! Benieuwd naar het resultaat voor de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw beertjes waren zoooooo mooi ! Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat ! En ik vond het ook heel fijn jou eens van iets nader te leren kennen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik moet nog steeds lachen. Een fijne belevenis was het!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg al zin om terug te gaan! Toffe fluobeertjes waren dat van jou.

    BeantwoordenVerwijderen