donderdag 4 augustus 2011

Vervoert zieke kat in stijl...


Ik vond het ineens nodig om het kooitje van mijn zieke kat te pimpen met een afwasbaar overtrekje voor het matrasje. Stofje, badstofje, ritsje erin...
Het dagelijkse uitje naar de dierenarts lijkt nu iets minder ambetant.
Spijtig dat de kat er het nut niet van inziet, ze zou zich op slag beter voelen.
Voor mij is het in ieder geval leuker om naar te kijken ;-)




Het stofje is van Robert Kaufman, en hoop ik in het najaar in de webshop te hebben.



Ondertussen ontsnapt kat nummer 2 weereens aan de dierenarts, en ligt te relaxen bij het onlangs gemaakte kussentje volgens pokadotjes-beschrijving.

Super tutorial! Heel goed en duidelijk uitgelegd. Ik ben helemaal fan van het paspelbandje.
Er ligt dan ook een heel stapeltje stof klaar om kussens te maken voor de zetel.
Wordt vervolgd…





8 opmerkingen:

  1. Heb je zo'n matrasjes in die maat gekocht? Zou het ook graag voor Timo en Bavo doen... Alleen zat ik dus nog in de knoei met dat wasbare... :) dacht eerst gewone dekentjes te maken van fleece en een tof katoentje... Weet alleen niet of dat zo'n goed idee is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het matrasje was bij het kooitje toen ik het kocht, en ik heb het gewoon op die maat gemaakt. Het was al vol plekjes, en het gaat moeilijk in de wasmachine omdat de vulling dan helemaal scheef komt te zitten.
    Ik denk dat het zeker ook moet lukken met een stuk "mouche", of met dikke vlieseline tussen de 2 laagjes stof. Of hoe heet dat gerief weer dat je tussen een lappendeken/quilt als tussenlaag steekt? Iemand?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gerief heet "fiberfill" :-) Leuk idee voor die arme zieke. En dat kussen is zooooo moooooooi, ik ga er van slag ook een reekske maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naaien voor een kat, ik was er nog niet opgekomen, maar het is wel mooi.
    En dat retrostofje van het kussen, nog steeds grote liefde, hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Bambiblauw: oh ok... 'k ga nog zien dan... Eerst toch andere dingetjes afwerken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor voor de poes en je kussentje is supergoed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. i like, ik wou dat ik je kat was!!!

    BeantwoordenVerwijderen